Poemes confinats_ Part XII (Oliva)

La Oliva va escriure un poema dedicat a la seva mare, que amb tot el seu amor ens l'ha volgut ensenyar.


Aquest poema és per dir gràcies mare per donar-me la vida. Encara que ja han passat seixanta - un anys. Jo era molt joveneta, no tenia ni els catorze anys però sempre t'he sentit al meu costat, i el teu perfum '' de madera de oriente '' sempre m'acompanya.

LA MARE


Les paraules són sorolls, que
el vent enlaira i escampen,
els records són grans tresors
per cadascú de nosaltres.

Un dia ja fa molts anys, vaig
volar a una altra terra, junts, els
germans i la mare i els records,
de les meves amigues, em van
fer brollar les llàgrimes.

Era molt jove, aleshores,
l'enyorança, em colpejava
i m'ofegava el desig de volar
com una coloma, fins a la
porta de casa.

Però els desitjos sempre havien
estat molt amagats dins de mi,
per no fer patir, a la mare que
ja es trobava, molt malament.

Van passar molt pocs mesos,
i la mare va morir en arribar
aquesta terra, la terra és terra
de tots, com el sol, el cel, i l'aire.

I ara aquests records,
s'han convertit en paraules.




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Poemes confinats 2020 AQUESTA REMOR QUE SE SENT Part VII (Teresa)

Poemes confinats LA VIDA 2020 Part V (Vane)

Poemes confinats 2020 APRENDERAS Part VIII (Florentina)